בתי ספר
בריונות בבתי ספר הוא לא נושא חדש, ילדים מבלים אחוז ניכר מהזמן שלהם בבתי הספר, ואחוז גבוה עוד יותר כחלק מהרשת החברתית שבסיסה נרקמת בבתי הספר.
אחוזי האלימות בבתי ספר גדלים יותר ויותר והיום לאחר תקופת הקורונה אנחנו רואים זניקה עוד יותר משמעותית במספרים.
בתי ספר
בריונות בבתי ספר הוא לא נושא חדש, ילדים מבלים אחוז ניכר מהזמן שלהם בבתי הספר, ואחוז גבוה עוד יותר כחלק מהרשת החברתית שבסיסה נרקמת בבתי הספר.
אחוזי האלימות בבתי ספר גדלים יותר ויותר והיום לאחר תקופת הקורונה אנחנו רואים זניקה עוד יותר משמעותית במספרים.
התפרצות הקורונה הראתה לנו שאלימות מתגברת ומופנית לא רק לילדים אלה גם כן למורים, לצוות ולהורים.
הזעקה והצורך במניעה של מקרי אלימות בתוך בתי ספר חזקה פי כמה אחרי הקורונה כי גם ילדים שלא היו בסיכון קודם חשופים יותר לזה עכשיו ומתנהגים יותר באלימות.
בריונות ואלימות ובבתי הספר קיימת מאז ומתמיד אך הקורונה חידדה שהוצאת ילדים ממסגרת ברורה והכנסתם למצב של אי יציבות ואי וודאות מגבירה תופעות של דיכאון, פחד, תסכול, בדידות, והביטוי של זה בבתי הספר מתבטאת בהתנהגות בריונית או קורבנית.
התופעות האלה שמות זרקור על הצורך להפוך את הבית ספר לסביבה בטוחה עבור הילדים ומעלה את החשיבות למניעה מראש של התפרצויות התנהגותיות כבריונות או כקורבן.
הטיפול הנדרש הוא לא רק כלפי הקורבנות ומניעתם אלא גם כלפי ההתנהגות הבריונית, ביטויי הבריונות דורשים עזרה וטיפול מניעתי בדיוק כמו ביטויי הקורבנות.
בארצות וברית ובמדינות נוספות שמגלות אכפתיות רבה לנושא, תפקידו של המחנך הוא לזהות את הסימפטומים ולהפנות לטיפול מניעתי במסגרת הכלים שעומדים ברשותו.
במקביל במידיה החברתית מעלים מודעות וקמפיינים אנטי בריונים בעזרת אנשים בעלי השפעה ברשתות המידיה.
החזון שלנו הוא לפתח תוכנית ייעודית אנטי בריונית לבתי ספר בארץ שתשלב עבודה חינוכית עם הילדים, המורים, צוות ההנהלה וההורים ותתן להם כלים לזהות ולהתמודד עם קשיים שונים לא בדרך של אלימות.
בתי הספר וכיתות הלימוד מהוות במה לפיתוח רשת חברתית שהיא יכולה להיות הרסנית ולעודד אלימות ברשת בבתי הספר ובכלל, אחוז גדול ממקרי ההתאבדויות של בני נוער היום מגיע מהשפעות של הבריונות שמופיעה ברשת.